APTEKA KAMAGRA

Jedno jabłko dzienne – sprawdź, jak wpływa na organizm

Wspomagają pracę serca i układu krwionośnego, regulują pracę jelit i pomagają w odchudzaniu, chronią przed rakiem – jabłka to owoce o wielu niezwykłych właściwościach. Aby skorzystać z ich wyjątkowych wartości, wystarczy zjadać jedno jabłko dziennie. Najlepiej, aby było czerwone i nieobrane.

O dobroczynnym wpływie jabłek na ludzki organizm wiadomo już od wielu lat. Niedoceniane przez Polaków ze względu na swoją pospolitość, jabłka stanowią cenne źródło witamin i minerałów. Oczywiście nie należy spodziewać się, iż spożywanie jednego jabłka dziennie w cudowny sposób uchroni nas przed wszelkimi chorobami. Wpłynie jednak pozytywnie na nasz organizm, dzięki czemu będzie mógł skuteczniej się przed nimi bronić.

Jabłko wspomaga odchudzanie

Niezależnie od tego, czy chcemy zrzucić zbędne kilogramy, czy utrzymać obecną prawidłową wagę, jabłka nam w tym pomogą. Zawierają pektyny, które regulują pracę jelit i pomagają wydalić resztki pokarmów z organizmu. Zapobiegają zaparciom i działają moczopędnie. Stanowią cenne źródło błonnika. Do tego są niskokaloryczne i obniżają poziom cholesterolu we krwi. Jabłko warto zjeść na czczo – hamuje ono ataki głodu i zapewnia sytość na długo.

Należy jednak pamiętać, iż jabłka zawierają dużo cukrów prostych. Powinny być więc spożywane z umiarem, szczególnie przez diabetyków. O ile więc jedno jabłko dziennie wspomaga odchudzanie, o tyle zbyt wiele jabłek może sprzyjać odkładaniu się zbędnej tkanki tłuszczowej i wzdęciom. Należy też zwrócić uwagę na porę jedzenia jabłek – niewskazane jest spożywanie ich wieczorem.

Jabłko chroni przed rakiem

Zawarte w jabłkach związki pektynowe wspomagają usuwanie z organizmu substancji kancerogennych. Pektyny odgrywają szczególna rolę przede wszystkim w profilaktyce nowotworu jelita grubego. Badania opublikowane w czasopiśmie “Public Health Nutrition” dowiodły, iż jedno jabłko dziennie pozwala zmniejszyć o 50% ryzyko zachorowania na raka żołądka i przełyku. O 25% – na raka płuc, natomiast o 20% – na nowotwór piersi.

Jabłko wspomaga serce i układ krążenia

Żelazo, potas i witamina C zawarte w jabłku poprawiają ciśnienie krwi, wpływają pozytywnie na pracę serca, zmniejszają ryzyko żylaków i obrzęków. Osoby spożywające jedno jabłko dziennie są mniej narażone na zawał serca i rozwój miażdżycy. W czasopiśmie “British Medical Journal” naukowcy z University of Oxford wykazali, iż jabłko działa na zasadzie statyny – związku obniżającego poziom cholesterolu we krwi, a co za tym idzie chroni m.in. przed choroba wieńcową.

Jak jeść jabłka?

Jabłko najlepiej jeść nieobrane – pod skórką bowiem znajduje się najwięcej wartościowych składników. Ze względu na szkodliwe pestycydy, którymi obecnie pryskane jest większość owoców, należy je przed spożyciem dokładnie umyć. Jabłko można jeść z ogryzkiem – z pewnością nam on nie zaszkodzi, a również zawiera wiele cennych składników, przede wszystkim chroniących przed nowotworami. Najzdrowsze są jabłka czerwone – zawierają najwięcej antyoksydantów.